Strefa Eksperta ProElite

 

Jak dobrze umyć auto na myjni samoobsługowej? cz. 2

Woskowanie

To ważny element mycia auta nie tylko pozostawia połysk na lakierze, ale również tworzy powłokę hydrofobową i wypiera resztki wody z mikro uszkodzeń na lakierze.

Wosk nakładamy również od góry pojazdu do dołu.

 

Spłukiwanie końcowe wodą zdemineralizowaną

To również bardzo ważny końcowy element procesu mycia. Woda zdemineralizowana dokładnie wypłukuje resztki chemii po myciu i daje gwarancje, że na lakierze nie pozostaną białe plamki oraz ułatwia osuszenie auta.

 

Po zakończeniu mycia warto odjechać ze stanowiska i poświęcić jeszcze kilka minut na zabiegi pielęgnacyjne.

Aby mieć pewność, że po myciu nie zostaną żadne zacieki możemy wytrzeć auto do sucha przy użyciu mikrofibry.

Nigdy nie wycieramy lakieru ręcznikami papierowymi, aby nie porysować powierzchni!

Ładnie umyte auto to również czyste od wewnątrz szyby. Myjemy je dedykowanym płynem do szyb samochodowych np. NoverGlass.

Ważnym elementem wpływającym na wygląd auta po myciu są również czarne i błyszczące opony. Aby uzyskać ten efekt i by był długotrwały nakładamy na opony dresing Black Gum. Robimy to przy pomocy gąbki winylowej znajdującej się w zestawie z produktem. Poza uzyskanym efektem pięknej czerni i połysku, Black Gum również konserwuje gumę i pozwala jej na dłuższe zachowanie odpowiedniej elastyczności.

Często zdarza się że lakier naszego auta po umyciu, gdy jest mokry, wygląda ładnie i atrakcyjnie, jednak gdy wyschnie traci połysk i głębie koloru. Aby lakier zawsze wyglądał imponująco możemy użyć produktu z grupy Quick Detailerów, czyli płynnego wosku Gloss Max. Spryskujemy powierzchnie auta pamiętając, aby nie pracować w pełnym słońcu i na rozgrzanym lakierze, po czym wycieramy mikrofibrą do uzyskania połysku. Jest to czynność bardzo prosta i szybka, a pozwala nam osiągnąć w ciągu kilku minut efekt podobny do efektu polerowania auta woskiem twardym.

 

Po tak przeprowadzonym procesie mycia możemy długo cieszyć się perfekcyjnym wyglądem naszego pojazdu, który będzie wyglądał jak po wizycie w profesjonalnym Auto Spa.

 

Ważnym elementem mającym wpływ na dobre i bezpieczne mycie auta na myjni samoobsługowej jest jakość chemii używanej na myjni, z której korzystamy oraz jej bezpieczeństwo dla lakieru auta.


Niestety jako klienci nie mamy na to wpływu, ale możemy zapytać właściciela myjni jakiej chemii używa, dla pewności, że jest to chemia profesjonalna i bezpieczna dla Twojego auta. Jeśli jest to chemia firmy ProElite, stosowana zgodnie z zaleceniami naszych Ekspertów, to możemy mieć pewność, że nie spotka nas żadna przykra niespodzianka w postaci, np. zniszczonego lakieru.

12.06.2017


Jak dobrze umyć auto na myjni samoobsługowej? cz. 1

Wydawać się może, że każdy potrafi umyć auto na myjni samoobsługowej, niby nic trudnego, a jednak aby zrobić to dobrze i cieszyć się ładnie i dokładnie umytym samochodem bez plam i zacieków trzeba przestrzegać kilku zasad.

Warto też zaopatrzyć się wcześniej w kilka podstawowych kosmetyków samochodowych i dodatkowo użyć ich podczas procesu mycia auta oraz poświęcić kilka minut na dopieszczenie pojazdu po myciu.

 

Felgi i koła

Jeśli myjnia wyposażona jest w program do oprysku felg, przed rozpoczęciem mycia całego pojazdu opryskujemy felgi, aby chemia miała czas na rozpuszczenie brudu. Jeśli na myjni nie ma tego programu warto użyć swojego środka do czyszczenia felg np. RedNox lub CleaNox.

 

Zanieczyszczenia z owadów

W okresie letnim warto pomyśleć o owadach przyklejonych do szyby oraz przedniej części auta. Nie każda chemia stosowana na myjni poradzi sobie z tymi zabrudzeniami, dlatego warto przed rozpoczęciem mycia zasadniczego spryskać zanieczyszczone elementy pojazdu preparatem do usuwania owadów np. Insecto.

 

Mycie zasadnicze

Aby uzyskać najlepszy efekt mycia należy najpierw opłukać cały pojazd, aby zmiękczyć brud zalegający na powierzchni auta. Następnie, zaczynamy mycie od maski, szyby, dachu i przechodzimy do mycia boków auta i zderzaków oraz felg. Myjemy od góry do dołu trzymając lance w odległości 20-30 cm od powierzchni lakieru stosując technikę na tzw. zakładkę, przesuwając lancę powoli raz przy razie.

Bardzo ważne jest aby zwrócić uwagę i dokładnie domyć kilka miejsc, które brudzą się najbardziej: górna oraz boczne części przedniej szyby gdzie nie pracują wycieraczki oraz nadkola, progi i dolne części zderzaków.

 

Spłukiwanie

Po myciu zasadniczym spłukujemy dokładnie cały pojazd od góry do dołu, czyli zaczynamy od dachu, zwracamy uwagę na takie miejsca jak klamki, relingi, lusterka i tablice rejestracyjne ponieważ w tych miejscach najczęściej zostaje nie wypłukana piana, po której mogą pojawić się zacieki.


cdn....

01.06.2017


Jak zadbać o "wnętrze" pojazdu? cz. 2

Dbanie o samochód nie powinno ograniczyć się do mycia karoserii i odkurzania. Kolejnym ważnym elementem, który dobrze świadczy o właścicielu jest czysta i zabezpieczona deska rozdzielcza oraz elementy plastikowe znajdujące się wewnątrz auta. Aby zacząć pracę nad czyszczeniem i konserwacją musimy zorganizować szmatki bawełniane, gąbkę winylową, ściereczkę do szyb lub ręcznik papierowy oraz środek do czyszczenia plastików, preparat do konserwacji i płyn do mycia szyb.

Tak jak przy odkurzaniu, na początku wyjmujemy wszystkie niepotrzebne rzeczy z samochodu. Jeśli na desce rozdzielczej widzimy grubszy kurz należy ją przetrzeć wilgotną szmatką. Następnie preparatem do czyszczenia plastików, doskonale sprawdzi się dedykowany do tego General GT, spryskujemy deskę, tunel środkowy, kierownicę, dźwignię zmiany biegów i wewnętrzne boczki drzwi. Odczekujemy chwilę i szmatką bawełnianą dokładnie wycieramy. Używając preparatów wysokiej jakości szybko i łatwo pozbędziemy się starych plam po kawie, tłustych zabrudzeń czy śladów po gumie.

Gdy wszystko jest już czyste musimy zdecydować jaki efekt końcowy chcemy uzyskać na desce rozdzielczej: błyszczący czy matowy. Efekt matowy uzyskamy dzięki mleczku MilkCockpit, a efekt lekko błyszczący zapewni nam Cockpit Oceanic. Preparaty najlepiej nanosić za pomocą gąbki winylowej, a następnie za pomocą szmatki bawełnianej wytrzeć do sucha. Oprócz walorów estetycznych, dzięki ich użyciu tworzy się antystatyczna warstwa, która zapobiega osadzaniu się kurzu i brudu.

Na koniec, używając specjalnej ściereczki lub ręcznika papierowego zabieramy się za umycie szyb. Aby nie mieć problemów ze smugami używajmy środków wysokiej jakości i sprawdzonych. Tutaj z pomocą przyjdzie nam zastosowanie płynu NoverGlass, który szybko i skutecznie usunie zażółcenia po dymie i nikotynie, tłuste plamy i inne zabrudzenia nadając szybom blask. Po skończonej pracy możemy cieszyć się czystym i zabezpieczonym wnętrzem naszego auta.



11.05.2017

Jak zadbać o "wnętrze" pojazdu? cz. 1

Każdy z nas lubi wejść do samochodu, w którym panuje porządek i jest czysto, gdzie deska rozdzielcza wygląda jak po pobycie w samochodowym Auto spa. W tym artykule zajmiemy się ogólnym sprzątaniem wnętrza samochodu i odkurzaniem.

Aby rozpocząć pracę musimy zaopatrzyć się w odkurzacz, szczotkę z włosem o średniej twardości i worek na śmieci. Zaczynamy od wyjęcia z wnętrza samochodu wszystkich niepotrzebnych rzeczy i śmieci, pamiętając o bagażniku, schowkach w drzwiach i wszystkich zakamarkach. Wszystko warto posegregować a śmieci wrzucić do worka. Następnie wyciągamy dywaniki i otrzepujemy z piachu.

Skoro mamy już wszystko wyjęte z samochodu możemy zabrać się za odkurzanie. Zaczynamy od siedzeń i tylnej kanapy pamiętając szczególnie o łączeniu oparcia z siedzeniem, to tam zbiera się najwięcej brudu. Pracę ułatwi nam odchylenie oparcia do tyłu (fotele przednie). W drzwiach skupiamy się na schowkach, włącznikach, klamce i uszczelce przy szybie. Przy desce rozdzielczej zwracamy uwagę na miejsce przy dźwigni zmiany biegów, hamulca ręcznego, wszystkich otwartych schowkach i łączeniu kolumny kierowniczej z kokpitem. Aby dokładnie odkurzyć to ostatnie miejsce należy zwolnić dźwignię od regulacji kierownicy i ustawić kierownicę najniżej i jak najbliżej kierowcy.

Zdecydowanie najwięcej pracy jest przy odkurzaniu podłogi w samochodzie ze względu na piach i drobny brud, który mocno wchodzi w materiał i bardzo ciężko jest się go pozbyć. Pomoże nam w tym szczotka o średnio twardym włosie, dzięki niej możemy wyczesać pozostały piach. Na początek odkurzamy, potem działamy szczotką i znów odkurzamy. W ten sam sposób postępujemy z dywanikami. Pamiętajmy również o zasadzie , gdy odkurzamy z przodu to fotele odsuwamy do tylu i odwrotnie, odkurzając z tyłu fotele przesuwamy do przodu. Zwróćmy szczególną uwagę na przestrzenie między siedzeniem a tunelem środkowym oraz okolice ślizgów, na których poruszają się fotele. Na koniec zostaje nam bagażnik, który nie powinien przysporzyć nam większych problemów ze względu na duże i łatwo dostępne powierzchnię. Pamiętajmy o odkurzeniu dywaników i włożeniu ich do auta.


28.04.2017


Jak prawidłowo umyć samochód, żeby nie zniszczyć lakieru?

Czy tak z pozoru prosta czynność jak mycie auta może przysporzyć nam kłopotu? Od czego zacząć, czy myć szczotką czy gąbką, jakich środków i kiedy użyć? Załóżmy, że sami myjemy swoje auto. Należy pamiętać aby zawsze zacząć od mycia wstępnego całej karoserii zaczynając oczywiście od góry pojazdu tzn. od dachu. Przed myciem należy przygotować preparat, którym "zmiękczymy brud" znajdujący się na karoserii. Po co to robimy? Brud drogowy to wiele substancji, które przyklejają się do karoserii podczas użytkowania auta, piach, kurz zmieszany ze spalinami, substancje smoliste (asfalt) czy olejowe, które podnoszone są z jezdni przez jadące samochody, sól drogowa, nie ma potrzeby wymieniać wszystkich, ponieważ jest ich bardzo dużo.

Do mycia wstępnego należy używać płynów do bezdotykowego mycia pojazdów np. ProClean 4, Evotec, Nano Factor, które są tak skomponowane, że idealnie zmiękczają brud, są bezpieczne dla lakierów oraz pozwalają na szybkie usunięcie zanieczyszczeń z karoserii, oraz są bardzo wydajne. Po rozcieńczeniu środka zgodnie z opisem na etykiecie nanosimy go przy pomocy opryskiwacza lub pianownicy na samochód i po około minucie spłukujemy wodą pod ciśnieniem. Teraz możemy przystąpić do mycia zasadniczego używając delikatnego szamponu do mycia ręcznego. Przy pomocy gąbki lub specjalnej szczotki z miękkiego włosia myjemy auto stosując zasadę mycia od góry do dołu. Do mycia felg dobrze mieć w swoim zestawie oddzielną szczotkę i używać jej tylko w tym celu, unikniemy w ten sposób przenoszenia ekstremalnego brudu z kół na karoserię naszego auta a co za tym idzie nie spowodujemy porysowania lakieru. Po tych czynnościach bardzo dokładnie spłukujemy cały samochód czystą wodą. Do zabezpieczenia umytej karoserii stosujemy wosk Brillant NanoWax, który zapewnia nam ochronę oraz nabłyszcza lakier naszego auta. Wosk po rozcieńczeniu nanosimy podobnie jak płyn do mycia wstępnego za pomocą opryskiwacza i delikatnym strumieniem wody (pod niskim ciśnieniem) spłukujemy. Specjalną ściągaczką silikonową usuwamy pozostałą na aucie wodę i przy użyciu irchy wycieramy nasz samochód do sucha.

Jest kilka zasad o których zawsze musimy pamiętać. Nigdy nie nanosimy żadnej chemii na rozgrzaną karoserię. Zawsze stosujmy mycie wstępne, unikniemy w ten sposób porysowania lakieru (to piach i kurz, który przesuwamy gąbką lub szczotką rysuje lakier !!!) Jeżeli na karoserii są zabrudzenia typu smoła lub żywica z drzew używamy specjalistycznych preparatów np. Tar Remover. W ekstremalnych zabrudzeniach lepiej zasięgnąć porady niż próbować samemu co może spowodować trwałe uszkodzenie lakieru naszego auta.

Po skończonym myciu warto zadbać o akcesoria. Należy dobrze je wypłukać pod bieżącą czystą wodą, posłużą nam dłużej ale przede wszystkim nie uszkodzą mytej powierzchni.

20.04.2017



Co zrobić, aby długo cieszyć się ładnymi felgami w swoim samochodzie?

W codziennym użytkowaniu auta dochodzi do zanieczyszczenia całej jego powierzchni. Felgi są szczególnym miejscem ponieważ oprócz standardowego wachlarza zanieczyszczeń dochodzi jeszcze nalot z tarcz hamulcowych. Jest to specyficzny i wysoce niepożądany rodzaj zanieczyszczenia, który wpływa na żywotność felg. Powstałe w wyniku hamowania, czyli tarcia klocków hamulcowych o tarcze, mikroskopijne opiłki stali lub żeliwa działają jak materiał ścierny.
Wiadomo, że materiał z jakiego wykonane są felgi czyli aluminium lub stal ma swoją pewną odporność ścierną, jednak ogromna ilość
opiłków, znajdujących się dodatkowo na ich powierzchni, pod wpływem ruchu pojazdu i drgań wywoływanych hamowaniem powoduje ogromne ilości mikro uszkodzeń. Żeby to zobrazować wyobraźcie sobie szybę na którą rozsypujecie takie opiłki i poddajecie ją serii drgań. Ilość rys jaka powstanie będzie ogromna. Zwiększająca się liczba rys to bramy przez które na felgę zaczynają oddziaływać warunki atmosferyczne. Opiłki w porównaniu do brudu drogowego są paradoksalnie mało widoczne przez co możemy ulec złudzeniu, że felga jest czysta, a w rzeczywistości może zawierać
ich ogromne ilości.
Jak zaradzić opisywanemu zjawisku ścierania? Tylko i wyłącznie poprzez systematyczne czyszczenie felg. Standardowe mycie nie wystarczy, ponieważ opiłki żelaza nie dadzą się tak po prostu usunąć.
Z myślą o tym zadaniu powstał preparat do mycia felg - RedNOX.
Formuła tego płynu doskonale radzi sobie z każdym rodzajem zabrudzenia jaki występuje na feldze, od brudu drogowego poczynając, a na tlenkach żelaza stanowiących główny budulec niesławnych opiłków kończąc.
Składniki preparatu wchodzą w reakcję z tlenkami żelaza przez co możliwe staje się ich zneutralizowanie i zmycie z powierzchni felgi. Towarzyszy temu procesowi pojawienie się charakterystycznego ciemno czerwonego koloru, który sygnalizuje dopełnienie się wszystkich niezbędnych reakcji.
Mamy czyste i ładne felgi, którymi możemy się długo cieszyć - oczywiście przy systematycznym myciu.
12.04.2017

   


Jak w łatwy sposób zadbać o lakier auta w Zimie?

Zima to szczególny okres, w którym nasz pojazd narażony jest na działanie wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych. Największym zagrożeniem jest mróz, a konkretnie naprzemienna pogoda, poniżej i powyżej zera. Dlaczego?
Woda wnika we wszystkie mikrouszkodzenia znajdujące się na lakierze i kiedy zamarza zwiększa swoją objętość powiększając tym samym skalę uszkodzenia lakieru. Jeżeli o to nie zadbamy to ilość i wielkość mikrouszkodzeń po każdej zimie zwiększy się wielokrotnie skutkując pogorszonym wyglądem lakieru, większą skłonnością do zabrudzania, a nawet spowoduje nieznaczną zmianę profilu aerodynamicznego auta. Mikrouszkodzenia dają inny stopień odbicia światła co wizualnie pogarsza wygląd lakieru. Są również doskonałym miejscem do osadzania się brudu co utrudnia w konsekwencji mycie pojazdu.
Jak się zabezpieczyć przed takim zjawiskiem? Można udać się do punktu autodetailingowego i poprosić o nałożenie powłoki ochronnej. Jest to rozwiązanie długotrwałe ale bardzo drogie i czasochłonne.
Jest prostszy sposób! Każdorazowo kiedy jesteście na myjni możecie przy okazji wybrać dodatkowo program woskowania. Najbardziej ekonomicznie wychodzi na myjniach samoobsługowych, które posiadają możliwość szybkiego własnoręcznego nałożenia tzw. hydrowosku. Jest to preparat zawierający w swoich składzie substancje hydrofobowe czyli takie, z którymi woda unika bezpośredniego kontaktu. Substancje te pokrywają powierzchnie auta powodując jej samoczynne osuszenie. Jeżeli jest to auto kilkuletnie i są już mikrouszkodzenia w lakierze to substancje hydrofobowe wypierają z nich wodę dzięki czemu zapobiegają dalszym uszkodzeniom lakieru w czasie niskich temperatur. Proces hydrowoskowania należy powtarzać za każdym razem wizyty na myjni, szczególnie późną jesienią, zimą i wczesna wiosną. Profesjonalne myjnie stosują Brillant NanoWax od ProElite – hydrowosk o podwyższonym profilu hydrofobowym. Zapytajcie w Waszej myjni czy już stosują ten nowatorski preparat.
18.01.2017